Máj lásky čas. Zaľúb sa do toho najlepšieho zo sveta fitness.

10 efektívnych tipov pre správnu jarnú očistu

  • Zdravie

Spísali sme pre teba TOP 10 z tých najlepších tipov pre správnu jarnú očistu, ktorú si môžeš (a mal/a by si si) dopriať aj ty. Vďaka očiste tela tvoje trávenie opäť začne poriadne fungovať, zbavíš sa únavy, prečistí sa ti pleť a budeš mať viac energie. Aké sú kľúčové kroky k správnej očiste si povieme v článku.

10 efektívnych tipov pre správnu jarnú očistu

Možno sa zdá, že zima ešte nepovedala svoje posledné slovo, ale počasie stále viac začína pripomínať plnohodnotnú jar. Toto ročné obdobie síce možno nie je práve ideálnym časom pre väčšinu alergikov, ale zarovno s prebúdzaním prírody sa môžeme po zimnom období prebudiť aj my. Nie ráno v posteli, ale skôr naštartovať svoje telo a myseľ do lepšieho fungovania počas zvyšku roka.

Jarná očista je v tomto ohľade kľúčovým aspektom, ktorému sa rozhodne oplatí venovať svoju pozornosť. My sme teda pre teba zhrnuli nejaké základné body, podľa ktorých sa do plnohodnotnej jarnej očisty môžeš bez nejakých zdĺhavých príprav vrhnúť pokojne ešte dnes! Ako na to?

1. Nastavenie správnej stravy

Nielen jarnú očistu, ale aj tvoj celkový a dlhodobý zdravotný stav vo veľkej miere ovplyvňuje to, z čoho tvoje telo funguje. Stravu sa teda podceňovať neoplatí a mal/-a by si si ju nastaviť tak, aby bola bohatá na všetky potrebné živiny.

Nie je teda zmyslom to, aby si hladoval/-a, ale skôr sa oplatí mieriť na tú najzdravšiu možnú stravu, akú si budeš schopný/schopná dopriať. Tá by mala obsahovať v prvom rade veľa zeleniny, ovocia, strukovín, orechov a kvalitných potravín, ktoré sú zdrojom bielkovín (ryby, vajíčka, morčacie mäso a pod.).

Na škodu určite nebudú ani komplexné sacharidy, z ktorých tvoje telo čerpá potrebnú energiu na pohyb a fungovanie. Výborným zdrojom sú napr. ovsené vločky, celozrnné kváskové pečivo v malom množstve, ryža, amarant, batáty a pod. 

Netreba sa báť ani tukov, ktoré sú tiež dôležitým zdrojom energie pre telo a náš mozog. Kvalitné orechové maslo či MCT olej ti môžu len prospieť. 

2. Čo najviac zelenej

V súvislosti so stravou sa spájajú aj ďalšie body nášho odporúčania. K jej kvalite totiž treba prispievať hneď z viacerých smerov, aby to malo ten najlepší efekt. Jedným z tých všeobecnejších pravidiel je napríklad aj to, že tvoja strava by mala byť ideálne čo najviac farebná.

A primárna farba, na ktorú sa teda pri tomto chceme zamerať, by mala byť zelená. Teda surová zelenina, ako napríklad baby špenát, kapusta, vňate, zeler atď. Pomôcť si v tomto vieš napríklad aj so smoothie, do ktorého môžeš samozrejme doplniť aj rôzne ovocie, čo sú taktiež body k dobru.

3. Bielkoviny

Základom pre plnohodnotné fungovanie organizmu sú aj bielkoviny. Na tie sa neoplatí zabúdať, nech už sú tvoje fitness ciele akékoľvek. Mali by určite tvoriť jednu z dominantných zložiek tvojej stravy, nakoľko okrem ostatných známych benefitov prinášajú aj pomoc v rámci rýchlejšie pracujúceho metabolizmu.

Keby si si zároveň chcel/-a pomôcť aj nejakými doplnkami, ktorými ten príjem proteínov ešte viac zvýšiť, podľa svojej chuti si vieš vybrať ten svoj v NAŠOM E-SHOPE. Ak sa lepšie cítiš bez mliečnych zložiek, tvoje chuťové bunky a svaly určite potešia lahodné proteíny v sekcii VEGAN