Vitaj v našom e-shope / predajne  FIT PLUS sú od 19.4. otvorené.

Chceš mať nový rok lepší, ako ten predošlý? Inšpiruj sa týmito predsavzatiami

  • Inšpirácia

Starý rok bol pre nás všetkých zrejme viac ako náročný. Sprevádzalo ho množstvo obmedzení, príkazov, zákazov, nariadení. Mnohé naše sny, plány a radosti museli ísť do úzadia. O to viac by sme sa v novom roku mali sústrediť na tie dobré veci, na všetko, čo chceme skúsiť, zažiť, dosiahnuť, objaviť. Veríme, že situácia nám to už čoskoro dovolí.

Chceš mať nový rok lepší, ako ten predošlý? Inšpiruj sa týmito predsavzatiami
Kedy je lepší čas prehodnotiť svoje doterajšie úspechy, kroky, smerovanie, ak nie koncom starého, či začiatkom nového roka? Venuj chvíľu času sumarizácii toho čo ťa v roku 2020 postretlo, čo si si z toho vzal/a a akým smerom sa chceš vydať v roku 2021.

S nástupom nového roka sme všetci nadšení, máme veľké očakávania, plány, sny a väčšinou i nadšenie. S plynúcimi týždňami sa toto však postupne môže vytratiť a dosahovanie vytúženého cieľa sa nám akosi vzďaľuje. Preto sme si pre teba pripravili aj menší návod, ako zo svojich predsavzatí neupustiť. 

Čo zmeniť k lepšiemu v roku 2021?


1. Daj sa do formy


Schudnúť nejaké to kilo, resp. nabrať svalovú hmotu a vyformovať svoju postavu do želanej podoby je najčastejším novoročným predsavzatím na celom svete. Ruka v ruke s ním idú aj predsavzatia ako „byť viac fit“, „jesť zdravšie“ a pod. Vytvor si v úvode roka kalendár na každý mesiac, poctivo si zapisuj, koľko cvičíš, čo ješ, a aké výsledky ti to prináša.

Všetko na veľký formát, kde budeš mať možnosť to prehľadne vidieť. Nielen, že si takto odkontroluješ, či má tvoja snaha zmysel, ale zároveň pre teba bude táto „tabuľa“ aj motiváciou, ak by si chcel/a prestať a vrátiť sa na staré chodníčky. Nemôžeš v strede cesty zaradiť spiatočku, a očakávať, že ťa niekto dovezie do cieľa.

Keby niet korony, už nám beží súťaž Do formy s Muscle&Fitness, do ktorej sa už zapojilo viac ako 10 000 ľudí. Sleduj WEB pre viac info.

2. Jesť lepšie, zdravšie a všeobecne menej


Toto je zvyčajne doplnenie bodu číslo jeden. Pokiaľ si však obklopený/á nezdravým jedlom, je viac ako pravdepodobné, že tento cieľ jednoducho nesplníš. Vyhoď alebo daruj všetko nezdravé jedlo, ktoré doma máš, vyhýbaj sa fast foodom a spoločnosti konzumujúcej nezdravé veci. So správnou dávkou odhodlania, či dokonca na mieru zostaveným výživovým plánom sú tvoje šance na úspech pomerne vysoké.

Koncentrované vitamíny? Skús Vit-Acell tekutý vitamínový koncentrát s patentom EMUSOL®

3. Prestaň s prokrastináciou


Najväčšou bariérou, ktorá delí ľudí od ich úspechu je prokrastinácia. Aj keď majú pred očami svoj cieľ, a niekoľko možných spôsobov ako ho dosiahnuť, jednoducho sa zdráhajú, sú leniví a odkladajú prvý krok na neurčito. Pokiaľ sa jedná o prácu, často tu býva štartérom výpoveď, zhoršenie finančnej situácie a pod., ktoré ťa nakopnú k činu. Nenechaj situáciu vygradovať na maximum a chop sa možností v predstihu. Uvidíš, aký vďačný si neskôr za toto všetko budeš.

4. Zlepši svoje sústredenie


Na to, aby si sa naplno mohol venovať práci na svojich cieľoch je bezpodmienečne potrebná vysoká dávka sústredenia a mentálnej energie. Ľudia sa odjakživa snažia tieto schopnosti podnecovať rôznymi spôsobmi, od kávy, cez bylinky, meditáciu až po fyzickú aktivitu. Vyskúšaj čo najlepšie funguje tebe a pusti sa do toho!

S mentálnym, ale i fyzickým sústredením ti pomôže napríklad Ashwagandha. 

5. Zoznám sa s novými ľuďmi 


Rok 2020 nebol veľmi naklonený získavaniu nových kontaktov, a to hlavne nie osobne. Tento rok by už na tom mohol byť lepšie, a keby aj náhodou nie, nezostaň zavretý doma, resp. v komunikácii len s pár osobami. Hľadaj kreatívne spôsoby, skupiny, on-line komunity, kde nájdeš ľudí s podobnými cieľmi, záľubami a vášňami aké máš ty. Spoločnými silami, podporovaním sa a nápadmi dosiahnete omnoho viac, než keď bude každý „kopať sám za seba“. Inšpiratívny ľudia, príbehy, nápady sú to, čo nás posúva vpred, a nikdy nevieš, kedy, kde ti kto môže pomôcť.

6. Buď aktívnejší


Nemusí to byť preto, že sa snažíš schudnúť alebo nabrať svaly. Pohyb je pre naše telo prirodzený a keď ho nemáme dostatok, má to negatívne dopady na celý náš pohybový systém, kosti, zdravie i náladu. Vyber si svoju obľúbenú aktivitu a venuj jej čas aspoň hodinku 2 x týždenne. Extra kroky namiesto MHD či auta ti tiež určite padnú vhod.

novorocne predsavztaia gumy na cvicenie.png.jpg

7. Buď odvážnejší a využi príležitosti


Keď sa cítiš dobre a sebavedome vo svojej koži, ľudia to vycítia. Z tvojej osoby pôjde pozitívna energia, s ktorou sa každý bude chcieť stotožniť a ktorú bude chcieť mať vo svojej blízkosti. Správne sebavedomie ti pomôže otvoriť množstvo dverí, možností, kontaktov, ktoré ťa môžu doviesť k tvojmu cieľu. 

8. Zarábaj viac


Znie to príliš jednoducho, však? Dokonca i multimilionári neustále hľadajú spôsoby ako zarobiť viac peňazí. Možno je tvoja situácia teraz dobrá, no nikdy nevieš, kedy sa ti bude extra cash hodiť. Ak máš čas využi ho na prilepšenie si. Či už má ísť o brigádu, drobnú výpomoc, prácu z domu alebo začiatok úplne nového biznisu. Porovnaj pre a proti, naber odvahu a choď do toho! Možností je viac, ako si myslíš, stačí len chcieť a poriadne hľadať.

9. Buď slušnejší 


Dobré spôsoby boli odjakživa dôležitou súčasťou ľudstva. Či už ide o kamarátske alebo biznis vzťahy, slušné správanie ti podstatne uľahčí získanie si dôvery či vstupy do spoločnosti, kde môžeš opäť nájsť dôležité kontakty.

10. Zníž stres


Stres je jedným z najväčších zabijakov. Je pôvodcom mnohých ochorení, ktoré dokážu skutočne veľmi znepríjemniť život. Možno sa stres nedá v dnešnej dobe úplne odstrániť z našich životov, no je dôležité zamyslieť sa nad tým, čo sú skutočne veci, pre ktoré je potrebné sa stresovať. Na druhej strane je nutné zaradiť aktivity, ktoré ti pomôžu efektívne stres odbúrať. Stres nám často bráni vidieť veci objektívne, byť kreatívny a pod. ubezpeč sa teda, že na ceste za tvojimi cieľmi je ho čo možno najmenej.

S odstránením stresu ti efektívne pomôže aj magnézium

11. Nauč sa byť šťastný/á


Aj tí, ktorí majú dobrú postavu, minimum stresu, dostatok financií, dokážu mať pocit, že nie sú celkom šťastní. Je to preto, že šťastie nie je závislé na tom, kto sme a čo máme. Šťastie je stav mysle. Existuje dokonca výskum, ktorí skúmal rôznych výhercov lotérií a ich úrovne šťastia pred výhrou, bezprostredne po nej a v neskorších mesiacoch. 

Ukázalo sa, že väčšina ľudí sa dostalo na svoju pôvodnú hranicu pocitu šťastia už v priebehu 12 mesiacov. Šťastie je teda skutočne len uhol pohľadu, tvoje rozhodnutie za čo budeš vďačný/a, z čoho sa chceš tešiť je len a len na tebe. Vždy tu budú pozitíva aj negatíva, je len na tebe, na čo zameriaš svoju myseľ a pozornosť. 

12. Dopraj si viac kvalitného spánku 


S nástupom TV, mobilov, počítačov sa náš voľný čas, ale i čas spánku skrátil. Namiesto uloženia sa na spánok si večer v posteli prehliadame webové stránky, pozeráme seriály alebo hráme hry. Stanov si čas, kedy skutočne musíš ísť spať a po tejto hodine daj technológiám zbohom. Dospelý človek pre svoje optimálne fungovanie potrebuje minimálne 7 až 9 hodín spánku.

Pre ľahšie zaspávanie a kvalitnejší spánok je nevyhnutná správna hladina melatonínu.

novorocne predsavzatia melatonin.png.png

13. Vzdaj sa fajčenia /pitia


Odstránenie zlozvykov tohto typu nielen polichotí tvojmu zdraviu, ale aj peňaženke. Ušetrené peniaze za cigarety či alkohol môžeš využiť omnoho efektívnejšie. Napríklad na dopĺňanie dôležitých živín ako sú proteíny.

14. Menej TV


Priemerný človek vyplytvá na TV skutočne extrémny objem času. Je fajn zapnúť si na chvíľu svoj obľúbený seriál alebo si niekedy pozrieť výborný film. Bezcieľne dlhočizné vysedávanie pred TV však nie je ani zdravé, ani ťa nikam v živote zrejme neposunie. Akonáhle sa ti podarí eliminovať čas pred TV, uvedomíš si, koľko voľného času zrazu máš. 

15. Viac čítaj 


Knihy sú skvelým spôsobom ako nie len získať vedomosti alebo sa naučiť jazyk, ale hlavne pomáhajú tvojmu mozgu robiť to, na čo bol stvorený. Premýšľať, vizualizovať, pamätať si...Vďaka týmto činnostiam zlepšuješ jeho funkciu a napríklad pomáhaš predchádzať aj Alzheimerovej chorobe. 

16. Nájdi si „polovičku“


Nemusí to byť len životný partner, môže to byť aj priateľ, jednoducho niekto, na koho sa môžeš spoľahnúť v dobrom aj zlom. Úspechy i šťastie naberajú omnoho väčší rozmer, ak ich máš s kým zdieľať.

17. Lepší sex


Každý vzťah si vyžaduje správny pomer intimity a dôvery. Štúdie ukazujú, že k ich prehlbovaniu dochádza práve pri sexe. Ten by mal byť pre oboch potešením, zábavou, odreagovaním sa a nakoniec má aj mnoho zdravotných benefitov. Hľadajte spoločne cesty a spôsoby ako „vyšperkovať“ aj túto oblasť. Vieš, že v tejto oblasti sú silnými pomocníkmi hormonálne stimulanty, adaptogény a arginín?

18. Čistota je život


Dnes je trh plný dokonalých maličkostí, organizérov, stojanov, ktoré dokážu aj ten najchaotickejší šatník, stôl či garáž doviesť do dokonalej prehľadnosti a organizovanosti. Venuj chvíľu času na upratanie si miest, kde denne tráviš čas. V čistom priestore sa pracuje, tvorí aj žije lepšie. 

19. Nauč sa štýlovo obliekať


Spôsob akým sa obliekaš o tebe mnoho vypovie. Šaty ti dokážu dodať šmrnc a sebavedomie a naopak dokážu aj zničiť celkový dojem. Preto skôr než sa vyberieš na to dôležité biznis stretnutie, rande či pohovor, uisti sa, že si správne oblečený/á.


20. Tráv viac času s tými, na ktorých záleží 


Život je príliš krátky na to, aby sme zabúdali na tých, ktorí sú v našom živote skutočne dôležití. Rodina, blízki priatelia, dobrí kolegovia...sú tie osoby, s ktorými sa oplatí tráviť čas. Naopak, ľudia, ktorí ti prinášajú negatívne pocity, by mali z tvojho života v novom roku odpochodovať. Pokojne im k tomu dopomôž. 

21. Pi viac vody


Voda tvorí viac ako 70 % nášho tela, preto aby správne fungovalo, je viac ako dôležité ju telu pravidelne dopĺňať. Predídeš tak množstvu zdravotných problémov aj únave.
Ak sa musíš nútiť do pitia čistej vody, určite vypiješ viac, keď ju ochutíš citrónom, či iontovým sirupom s minimom kalórií.

novorocne freshup.png

22. Vyrovnaj si dlhy


Ťažko sa v živote posunieš niekam ďalej, keď ťa bude ťažiť bremeno nesplatených dlhov. Snaha stať sa finančne nezávislým by jednoznačne mala dominovať v rebríčku tvojich plánov na nový rok. 

23. Začni si šetriť 


Akonáhle dostaneš pod kontrolu svoje nesplatené veci, je čas začať si odkladať peniaze bokom. Ideálne na sporiaci účet s výhodným úrokom. Uplynulý rok nám jasne ukázal, že nikdy nemôžeme vedieť, kedy sa naše finančné plány zrútia ako domček z karát. Maj odložené peniaze bokom, ako železnú rezervu alebo vreckové na dovolenku. Keď príde „na lámanie chleba“ za túto radu sa nám ešte poďakuješ. Áno, v súčasnej "korona" situácii je to zložité a cítime to všetci, ale aj ušetrených 10 € príde niekedy vhod ..

24. Nauč sa nový jazyk 


Nielen, že vďaka ďalším jazykovým schopnostiam sa môžeš baviť s viacerými národnosťami bez problémov, ale nové schopnosti budú skvelo vyzerať aj v tvojom životopise. Dnes je toľko možností ako sa naučiť ďalší jazyk...od kníh cez aplikácie až po on-line kurzy, stačí si len vybrať.

25. Venuj sa dobrovoľníctvu a charite


Venovanie svojho času a energiu ľuďom v núdzi je krásne gesto a zároveň možnosť spoznať nových ľudí. Ak naopak inklinuješ viac k zvieratkám môžeš sa vybrať aj touto cestou. Zážitky a pozitívna energia, ktorú si z týchto miest odnesieš je na nezaplatenie. Toto je pomoc, ktorá ťa neoberie o peniaze, ale len o tvoj čas, ktorý stráviš pozitívne.

Pripravujeme: Chceš mať nový rok lepší, ako ten predošlý? Inšpiruj sa týmito predsavzatiami, časť 2

Naše ďalšie webstránky

Ako výhradný zástupca LifeFitness máme najširšiu ponuku zariadení pre komerčné fitness centrá

Navštíviť

Od roku 1992 prinášame novinky zo sveta fitness, bodybuildingu a zdravého životného štýlu

Navštíviť

Každý rok motivujeme a vyhlasujeme súťaž Do formy s Muscle&Fitness

Navštíviť

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním / zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Ďalšie informácie).

Rozumiem