Vitaj v našom e-shope / osobný odber v showroome možný v pondelok až sobotu, predajne FIT PLUS v OC sú pre lockdown zatvorené.

3 dôvody prečo nechudneš tuk

  • Výživa

Máš pocit, že robíš všetko pod slnkom preto, aby si zlepšil/a nielen svoje zdravie, ale aj kondíciu a postavu, no číslo na váhe stále nejde očakávaným smerom? Vieme, že to môže byť frustrujúce, no niekedy sa stáva, že v snahe pomôcť si sa stane presný opak a stratíme sa v hromade nekoncepčných tipov a rád ako rýchlo schudnúť či naopak nabrať svaly.

3 dôvody prečo nechudneš tuk
Preto je dobré si na svoje návyky poriadne posvietiť, upraviť nedostatky a aplikovať efektívne princípy, ktoré ťa dovedú k želaným výsledkom.

Problém č.1 – Si metabolicky neflexiblný 


Snažíš sa stravovať podľa tej alebo onej diéty, ktorá by mala podľa pár ľudí fungovať, no aj napriek tvojmu úsiliu z tuku neubúda? Zdá sa ti,  že keď ješ stravu bohatú na sacharidy, cítiš sa nafúknuto a bez energie? Keď sa zameriaš na spaľovanie tuku, máš pocit, že strácaš svalovú hmotu a keď sa zamieraš na nabratie svalov, okamžite priberieš aj tuk?

Riešenie:


Pojem metabolická flexibilita znamená schopnosť tela adekvátne prepínať systém spaľovania na základe aktuálnych zdrojov. Je teda definovaná schopnosťou spaľovať tuk v tele, ako aj prijatý tuk a premieňať ho na energiu a tiež efektívne využívať sacharidy (prijaté a vo forme uloženého glykogénu) a premieňať ich na energiu.

Správne fungujúci metabolický stav má viacero zdravotných benefitov a tiež podporuje schopnosť spaľovania tukov. Spôsob zmeny metabolického stavu môže zahŕňať napríklad dočasnú nízkosacharidovú fázu, zvýšenie príjmu tuku zo stravy (čiastočné doplnenie energie za sacharidy) či potenciálne prerušované hladovanie alebo striedanie vysoko a nízko sacharidových (príjmových) dní v závislosti od levelu aktivity.

Pokiaľ si však unavený/á z testovania nových praktík, drž sa radšej presne stanovených hodnôt tukov, sacharidov aj bielkovín, ktoré je potrebné pre tvoj stanovený cieľ prijať.

3 dovody prečo nechudneš tuk fit plus.jpg


Problém č.2 – neješ dostatočne kvalitnú stravu


Celkom jednoduchý, no častý problém, ktorý robia mnohí. Nie sú tvoje voľby jedál zrovna najšťastnejšie a nemáš rovnováhu v makroživín? Aj keď kalorický príjem držíš v správnych číslach nedosahuješ výsledky, ktoré by si chcel/a? Ak nemáš dostatok všetkých živín, ktoré tvoje telo potrebuje, ako sú tuky, sacharidy, bielkoviny, vitamíny, vláknina, minerály a kvalitný pitný režim je celkom bežné, že tvoje telo značne obmedzuje stratu tuku. 

Riešenie:


Jedz naozajstné, nutrične nabité jedlo. Tým máme na mysli stravu, ktorá obsahuje naozaj všetko to, čo má. Ovocie, zeleninu, mäso alebo jeho náhrady, zdravé tuky, sacharidy, vlákninu...jednoducho jedlo vyskladané tak, aby sa „najedla každá časť tela“. Domáce zdroje potravín, lokálne potraviny, bio varianty a podobne sú určite želanou preferenciou. 

Problém č.3 – ješ priveľa alebo naopak primálo 


Ďalším častým problémom, ktorý môže brániť spaľovaniu tukov je nesprávne nastavený kalorický príjem. Často je táto chyba pozorovaná u ľudí, ktorí si neradi sledujú koľko čoho zjedia, zapisujú si stravu a makroživiny.

Logicky, pokiaľ budeš dlhodobo jesť nad odporúčaný denný príjem kalórií, budeš priberať. Nešťastnou verziou zle nastaveného kalorického príjmu však je aj jesť menej ako tvoje telo potrebuje. V dlhodobom horizonte si takýmto štýlom zarábaš na problémy ako je spomalený metabolizmus, zlé spaľovanie, zlá nálada, únava a iné zdravotné problémy. 

Riešenie: 


Jednoducho v dni kedy netrénuješ, necvičíš a hýbeš sa menej si nastav kalorický príjem nižší. V dni kedy máš tréning alebo beháš či robíš iný druh kardio cvičenia, dopraj si viac jedla. Ideálnym spôsobom je zaradiť v tréningové dni viac sacharidov, ktoré ti zabezpečia potrebnú energiu a v dni kedy máš menej fyzickej aktivity z nich naopak ubrať. Najjednoduchšie si zmapuješ svoj príjem zapisovaním si ho v aplikácii.

3 DOVODY PREčO NECHUDNEš TUK FITPLUS SVELTUS.png


Záver


Toto je len niekoľko drobných rád, na ktoré si možno v procese chudnutia zabudol, avšak stále platí, že váha nie je jediným merítkom tvojho úspechu, práve naopak. Ak robíš všetko správne, môžeš až dokonca celý jeden mesiac vidieť na váhe rovnaké číslo. Telu chvíľu trvá kým sa zbaví odpadových látok, odbúra tuk a často keď začneš intenzívnejšie cvičiť naberieš aj nejakú svalovú hmotu.

To znamená, že síce si schudol tuk, ale vďaka vyššej váhe svalov to na obyčajnej váhe neuvidíš. Preto je vhodné sa nielen merať na špeciálnej váhe, ktorá ti ukáže komplexné hodnoty (svaly, tuk, voda), ale tiež merať si obvod pása, hrudníka, bokov, stehien a pod.

V neposlednom rade, pri zdravej strave a športovaní nejde len o úbytok hmotnosti, ak budeš robiť všetko ako máš, tvoje zdravie sa ti poďakuje a úspech skôr či neskôr uvidíš aj v zrkadle.

Určite stojí za to využiť aj niektoré z efektívnych spaľovačov tukov akými sú CLA, L-karnitín, či komplexné spaľovače tukov. Za zmienku určite stoja tie, ktoré ti nielen pomôžu schudnúť tuk, ale aj odstrániť z tela toxíny a prebytočnú vodu. Takýmto prípravkom je napríklad roky obľúbená kombinácia od Max Muscle - ThremX a Cleanse&Lean

3 dovody preco nechudnes tuk.jpg


Držíme ti palce!


CHCEM VIDIEŤ VŠETKY SPAĽOVAČE TUKOV

Naše ďalšie webstránky

Ako výhradný zástupca LifeFitness máme najširšiu ponuku zariadení pre komerčné fitness centrá

Navštíviť

Od roku 1992 prinášame novinky zo sveta fitness, bodybuildingu a zdravého životného štýlu

Navštíviť

Každý rok motivujeme a vyhlasujeme súťaž Do formy s Muscle&Fitness

Navštíviť

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním / zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Ďalšie informácie).

Rozumiem