🥑 🥦 Všetky obľúbené VEGAN produkty TU.

10 spôsobov, ako si udržať pozitívne myslenie a napredovať

  • Wellness

Vieš, že byť zdravý znamená uprednostňovať svoju pohodu, duševnú aj fyzickú? Starostlivosť o oba tieto aspekty tvojho života ide ruka v ruke, keď sa usiluješ o zdravý životný štýl.

10 spôsobov, ako si udržať pozitívne myslenie a napredovať

Pozitívny stav mysle môže zlepšiť tvoj pocit pohody a tvoju schopnosť s istotou fungovať v každodennom živote, najmä keď nastane výzva. Ak máš pozitívne myslenie, pomáha ti to tiež cítiť sa motivovanejšie, lepšie cvičiť a nakopnúť tvoje tréningy!

1. Prijmi sa taký, aký si

Veľa ľudí bojuje s pojmom sebaláska. To je pochopiteľné, pretože sme často bombardovaní rôznymi príkladmi toho, aké by mali byť naše životy.

Môže byť ťažké cítiť sebalásku, keď sa neustále porovnávame s ostatnými. Aj keď ťa budeme neustále povzbudzovať, aby si bol šťastnejší, zdravší, silnejší, aby si napredoval. Vieš, že nik iný to za teba nemôžeš skúsiť dosiahnuť, jedine ty sám.

Žiadni dvaja ľudia nikdy nebudú rovnakí, takže nemá zmysel snažiť sa byť niekým iným. Tvoja verzia úspechu by mala byť o tom, čo je pre teba dôležité, a nie o tom, čo robia iní ľudia.

Ak sa zameriaš na to, aby si bol najlepšou verziou SEBA samého, budeš sa cítiť oveľa šťastnejšie, pretože sa nebudeš neustále porovnávať s ostatnými.

2. Vyberaj si zdravé jedlá

Môže sa to zdať ako klišé, ale je to TAK dôležité. Ak ješ stravu z vysoko spracovaných potravín, ktoré majú malý nutričný prínos, nerobíš svojmu telu veľkú láskavosť. Dobrá výživa umožňuje organizmu fungovať úplne NAJLEPŠIE, vďaka čomu sa budeš cítiť dobre aj zvnútra.

Spracované potraviny môžu byť plné nepríjemných prísad, ktoré ťa môžu negatívne ovplyvniť nie len v náladách, trávení ale aj v tréningoch či spánku. Ak máš neustále pocit, že nefunguješ najlepšie, skús obmedziť kofeín a potraviny s vysokým obsahom soli a rafinovaného cukru.

Zdravý a vyvážený prístup k jedlu je skutočne udržateľný z dlhodobého hľadiska a vďaka nemu sa budeš cítiť vo svojom každodennom živote oveľa lepšie!

10 spôsobov, ako si udržať pozitívne myslenie a napredovať jedlo.jpg

3. Obklopuj sa pozitívnymi ľuďmi

Obklopenie sa priateľmi, rodinou a ľuďmi, ktorí majú pozitívny pohľad, ti poskytne väčší pocit pohody. Vyčleň si zo svojho nabitého programu čas na stretnutie sa s priateľmi, vyskúšajte nové veci a zabávajte sa!

Cítiť sa oceňovaný a milovaný a smiať sa s blízkymi ti môže pomôcť zlepšiť náladu. To, že máš okolo seba pozitívnych ľudí, ťa tiež povzbudzuje, aby si sa usiloval o dosiahnutie svojich cieľov a bol tou najlepšou možnou verziou seba.

4. Oceňuj maličkosti

Naše životy vedia byť veľmi hektické a mnohí z nás musia nájsť rovnováhu medzi požiadavkami z rôznych oblastí nášho života – práce, priateľov a rodiny.

Každý týždeň si vyhraď nejaký čas pre SEBA. Venuj viac času maličkostiam, ktoré ťa robia šťastným – môže to byť šálka čaju, počúvanie hudby, ktorú máš rád, alebo čítanie obľúbenej knihy. Venuj chvíľu kvalitnému času, ktorý patrí iba tebe, aj keď by to malo byť len pár minút.

Urob si z toho pravidelný zvyk, ktorý ti pomôže uvoľniť sa a oceniť maličkosti, ktoré ťa robia šťastným.

5. Nájdi si nové hobby

Je veľmi dôležité rozvíjať rôzne zručnosti a záľuby, pretože vám ti môžu dať nový vietor a zmysel života a priniesť ti radosť.

Ak všetko, čo robíš je práca alebo štúdium, potom ideš domov a opakuješ tento cyklus dookola, môžeš sa po čase cítiť doslova zvalcovaný svojím životom. Rob veci, ktoré ŤA robia šťastným, pomáha to udržať si pozitívne myslenie.

Začať s novým koníčkom je tiež skvelý spôsob, ako byť produktívny vo svojom voľnom čase, stretnúť sa s podobne zmýšľajúcimi ľuďmi a rozšíriť svoje kontakty za hranice bežného sociálneho okruhu.

Aj keď sa tvoje záujmy môžu z roka na rok meniť, pokiaľ sa máš na čo tešiť, budeš sa cítiť pozitívnejšie!

6. Vráť to ostatným

Byť súčasťou komunity a ponúkať podporu druhým je súčasťou udržiavania zdravých vzťahov.

Ak si stratil kontakt s niektorými svojimi priateľmi alebo rodinou, skús pre nich urobiť niečo pekné, čo im ukáže, že ti na nich záleží. Keď pre niekoho niečo urobíš bez toho, aby si za to niečo očakával, budeš sa cítiť lepšie ako človek.

Zavolaj svojej babičke, s ktorou si nejaký čas nehovoril, alebo sa skús stať dobrovoľníkom v rámci miestnej komunity, útulku, zanes jedlo či šatstvo tam, kde to potrebujú a pod. Malé skutky láskavosti, ako je tento, ti môžu veľmi dopomôcť k tomu, aby si sa cítil zmysluplne, šťastne a cenne.

7. Hovor o svojich pocitoch

Mnohí z nás v sebe uchovávajú veľa skrytých pocitov, či už je to smútok, hnev alebo sklamanie.

Je možné, že o nich nehovoríš, pretože nechceš „obťažovať“ ľudí svojimi problémami. Rozprávanie o tom, čo cítiš, však môže pomôcť spracovať tvoje myšlienky a pocity a posunúť sa od nich ďalej.

Ak nechceš s nikým hovoriť o svojich pocitoch, môže ti tiež pomôcť písanie do denníka. Venuj nejaký čas týždenne zapisovaním svojich pocitov, budeš sa cítiť oveľa lepšie, keď ich vyjadríš aspoň takto na papieri.

10 spôsobov, ako si udržať pozitívne myslenie a napredovať notes.jpg

8. Pravidelne kontroluj svoj život

Čas je taký vzácny a zdá sa, že každým rokom plynie rýchlejšie a rýchlejšie. Môžeš mať na mysli ciele, ktoré by si chcel dosiahnuť, ale ako často si sadneš a zrekapituluješ svoj pokrok na ceste za nimi?

Sadnúť si každých pár mesiacov, aby si si skontroloval, čo v živote vlastne robíš, môže byť skutočne užitočné, aby si tak zosumarizoval, kde robíš dobrý pokrok a kde sa môžeš naopak ešte zlepšiť. Toto ti pomôže urobiť si prehľad a prehodnotiť ďalšie kroky, ak to, čo robíš momentálne nefunguje. Získaš priestor na premyslenie a nastavenie novej životnej „stratégie“.

9. Sústreď sa na to, čo môžeš ovládať

Mnohí z nás trávia veľa času obavami z vecí, ktoré nemôžeme ovplyvniť, no v konečnom dôsledku to môže spôsobiť ďalší stres.

Namiesto toho zameraj svoje úsilie na problémy, ktoré MÔŽEŠ ovplyvniť, a ak sa ti zdajú obrovské či neriešiteľné, rozdeľ ich na menšie problémy a úlohy, ktoré postupne vyriešiš sám alebo za pomoci blízkych.

Pamätaj si, že v živote vždy bude niečo, nad čím nebudete mať úplnú kontrolu, a to je len časť dozrievania a pochopenia toho, na čo by si mal a na čo nemal vynakladať svoju drahocennú energiu.

10. Využi zlyhanie na povzbudenie úspechu

Ak si zistili, že si skľúčený, keď v niečom zlyháš, skús sa to naučiť využiť ako príležitosť na dosiahnutie úspechu!

Zlyhať v niečom môže byť ťažký pociť a možno sa inštinktívne chceš vzdať, no je dôležité si uvedomiť, že zakaždým, keď v niečom zlyháš, dostávaš vzácnu životnú lekciu.

Pouč sa zo svojich chýb a nabudúce to urob lepšie – využi lekcie zo svojich zlyhaní, aby si sa stal lepším človekom. Ak sa vzdáš zakaždým, keď sa niečo pokazí, tvoj strach ťa môže nadobro premôcť, a budeš sa báť znova vyskúšať niečo nové. Takže v prvom rade nedovoľ, aby sa to stalo. Máš na to! Už žiadne výhovorky!

Artboard 6.png

Naše ďalšie webstránky

Ako výhradný zástupca LifeFitness máme najširšiu ponuku zariadení pre komerčné fitness centrá

Navštíviť

Od roku 1992 prinášame novinky zo sveta fitness, bodybuildingu a zdravého životného štýlu

Navštíviť

Každý rok motivujeme a vyhlasujeme súťaž Do formy s Muscle&Fitness

Navštíviť

Súhlas so spracovaním cookies

Aby sme mohli zlepšovať naše webové stránky, musíme ukladať súbory cookie o našich návštevníkoch.
Zakázat všetky
Povoliť všetky