Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním / zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Ďalšie informácie Rozumiem

12 tipov pre boj s tukom

1. Šprintom

Budovanie rýchlych svalových vlákien nielen zlepšuje športovú schopnosť, ale je tiež vysoko účinným pri spaľovaní tuku. Vykonávaním dvoch až troch šprintérskych tréningov týždenne. V dvoch z nich sa napríklad zamerajte na šprintérsku vytrvalosť a opakujte 400 metrové úseky. V ďalšom tréningu sa zamerajte na rýchlosť, čo znamená, desať kôl po 50 metroch s maximálnym úsilím.

2. Kombinovaný záujem

Za svoju najvyššiu prioritu si určite viac svalové, viac kĺbové cviky. Kombinované cviky zapájajú do práce najviac svalov a spaľujú viac kalórií, čo sa rovná väčšiemu úbytku tuku. Najlepšími kombinovanými cvikmi sú drepymŕtve ťahy. Oba majú, nespočetné množstvo variácií, ktoré sa dajú vykonávať dvakrát týždenne.

3. Skúste tabatu

V súčasnej dobe jedným z obľúbených spôsobov zvýšenia intenzity sú intervalové tréningy Tabata. Naviac sú tieto tréningy veľmi všestranné a môžete ich robiť takmer kdekoľvek. Zvoľte cviky ako kliky, alebo horolezca, na 20 sekúnd nasaďte maximálne úsilie, 10 sekúnd odpočívajte a opakujte osem krát. Ide o výborný spôsob ako skombinovať posilňovací tréning s kardiom. Odporúčame robiť aspoň raz týždenne.

4. Zvážte CLA

Konjugovaná kyselina linoleová (CLA) je mastná kyselina, ktorá sa nachádza v mliečnych a mäsových výrobkoch. Môže pomôcť v boji proti tukom, držiacich sa okolo pásu tým, sťažuje ukladanie tukov z diéty a vy ich využijete viac ako palivo. Každé ráno si zoberte 1 – 3 gramy výživových doplnkov s obsahom CLA.

5. Vyhnite sa stresu

Stres navyšuje hladinu katabolického hormónu kortizonu, ktorý napomáha usadzovaniu tuku na bruchu a v dolnej polovici tela. Dobre spite a každý týždeň si doprajte aspoň jeden voľný deň.

6. Super série v posilňovni

Do posilňovacieho tréningu začleňte super série. Neprerušovaná práca udržiava vysokú tepovú frekvenciu a vy tak spálite viac kalórií.

7. Kontrolujte cukry

Príliš mnoho glukózy v tele môže vyhrotiť do inzulínovej reakcie, ktorá zvýši tukové zásoby. Aby ste udržali stálu hladinu glukózy, berte ako doplnok výživy chromium pikolinát, ktorý rovnako hrá dôležitú úlohu v správnom využití bielkovín, tukov a cukrov

8. Nezabúdajte na bielkoviny

Dbajte na dostatočný príjem bielkovín, ktorými podporíte vaše tréningové snaženia sa. Skúste pridať nejaké bielkoviny do každého jedla, Usilujte sa o konzumáciu 2 – 2,5 gramov bielkovín na kilogram telesnej váhy denne.

9. Behajte na lačno

Robte kardio pred raňajkami. Keď sú zásoby glykogénu už vyčerpané, vaše telo bude ako zdroj energie používať tuky. Robte kardio 30 minút, 4-5 krát týždenne.

10. HIIT na bežeckom páse

Vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT) je jedným z najlepších spôsobov ako rýchlo zhodiť tuk. Striedate pri ňom úsek veľmi intenzívnej práce s dobou na zotavenie a nižšou intenzitou. Tréning začnite 5 minútovým rozcvičením. Potom dve minúty bežte, minútu bežte maximálnou intenzitou a nakoniec dve minúty uberajte intenzitu smerom dole. Tento postup opakujte celých 40 minút, štyri až päť krát do týždňa. Bežecký pás je skvelý pretože sa môžete hrať s rýchlosťou a sklonom, čím udržiavate náročnosť tréningov.

11. Pridajte okruhy

K zvýšeniu spaľovania kalórií posilňovaním využite okruhy. Prechádzaním od jedného cviku k druhému, bez odpočinku, zvýšite srdcovú frekvenciu a zvýšite spaľovanie tuku pri súčasnom napätí svalov. Môžete striedať okruhy na trup a dolné končatiny s okruhmi na celé telo. Medzi dokončenými okruhmi skúste odpočívať iba 30 – 40 sekúnd.

12. "Jazda po stojane"

Uberané série sú skvelé pre zvýšenie prítoku krvi do svalov, rozpumpovanie srdca a podporu svalového rastu, čo rozhodne zvýši váš metabolizmus. Pri uberaných sériách vykonajte cvik so zvolenou váhou, váhu uberte (znížte) a pokračujte ďalšími opakovaniami. V uberaní váhy pokračujte až do zlyhania. Pre túto techniku sa skvelo hodia jednoručky, ktoré môžete ľahko odložiť a ihneď vymeniť za ľahšie. Využite túto metódu 1 – 2 krát týždenne a pridajte ju k poslednej sérii ľubovoľného svalu, ktorý chcete viac precvičiť.

Veríme, že vám tieto rady pomôžu zbaviť sa prebytočného tuku a vy budete mať postavu ktorú ste si vysnívali.

Ak sa vám náš článok páčil dajte nám LIKE, alebo nám napíšte váš komentár.

Bezpečný nákup

Sme v zozname overených e-shopov Presvedčte sa sami

© FIT PLUS s.r.o.
Hore