Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním / zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Ďalšie informácie Rozumiem

Vitamín D

S letom prichádza nie len možnosť popracovať na atraktívnom opálení, ale aj zvýšenie produkcie vitamínu D.

Tento v tukoch rozpustný vitamín  sa tradične spája so zdravými kosťami, ale výskumy ukázali, že pomáha tiež znižovať riziko vzniku niektorých nádorových ochorení, potláča depresiu, podporuje rast svalov a zvyšuje silu.

Vitamín D pozostáva z dvoch biologicky inaktívnych prekurzorov – vitamínu D2 (ergokalciferolu) a vitamínu D3 (Cholekalciferolu). Vitamín D3 sa produkuje v pokožke ako následok expozície slnečného žiarenia, do organizmu sa však dostáva aj konzumáciou rybieho oleja. Vitamín D2 sa nachádza v rastlinách. Oba vitamíny sa v pečeni a obličkách menia na aktívnu formu 1,25 – dihydroxy-vitamínu D. Aktívny vitamín D pôsobí ako hormón, ktorý signalizuje črevu, aby zvýšilo absorpciu vápnika a fosforu.

Vitamin D3

Vitamín D3 je účinnejší ako D2. Logicky by sa teda zdalo, že najjednoduchší spôsob, ako ho poskytnúť telu je opaľovanie. Avšak vzhľadom na riziko vzniku rakoviny kože je to nezodpovedné. Navyše v zimných mesiacoch aj nemožné. Preto je potrebná suplementácia vhodnými výživovými doplnkami.

Predplaťte si časopis Muscle-Fitness

Ak užívate vitamíny, vyberajte si také, ktoré obsahujú vitamín D3 a užívajte 400 – 100 medzinárodných jednotiek denne spolu s jedlom. Prirodzeným zdrojom vitamínu D je najmä olej s treščej pečene ( až 1360 jednotiek v 1 lyžici), ale aj morské ryby.

Bol tento článok zaujímavý? Povedzte o ňom svojim priateľom

© FIT PLUS s.r.o.
Hore