Vitaj v našom e-shope  /  Niektore predajne  FIT PLUS majú upravené otváracie hodiny 

5 dôvodov prečo sú drepy s činkou lepšie ako leg press

  • Tréning

5 dôvodov prečo sú drepy s činkou lepšie ako leg press

Ak chodíte do posilňovne a nechce sa vám robiť drepy s činkou určite si prečítajte nasledovných PÄŤ CENNÝCH RÁD prečo by ste mali zmeniť vaše myslenie.

  1. Ak chcete vypracovať, alebo posilniť vaše kvadricepsy a zadok, drepy s činkou a leg press sú tými najlepšími cvikmi ktorými dosiahnete želané výsledky. Avšak, ak máte čas iba na jeden z týchto cvikov, vyberte si určite drepy. Drep s činkou je oveľa komplexnejší cvik a keď sa robí správne prinesie ohromujúce výsledky v porovnaní s leg pressom.
  2. Drepy vyžadujú počas dvíhania činky zapojenie vyššieho počtu svalových partií čím sa oveľa lepšie rozvíja celková sila, výbušnosť a prírastok svalovej hmoty je tiež vyšší. Vzhľadom k tomu, že sa počas cvičenia zapája vyšší počet svalov, spálite počas tréningu a 24 hodín po tréningu viac kalórií ako je tomu pri klasickom leg presse.
  3. Väčšina leg press strojov je konštruovaných tak, že počas cvičenie precvičujete predovšetkým predné stehenné svaly (kvadricepsy), pričom sa nezapájajú, alebo iba veľmi málo zadné stehenné svaly (hamstringy) a zadok. Až 90% ľudí, ktorí navštevujú posilňovne však má silnejšie práve kvadricepsy oproti hamstringom a tak sa ešte viac prehlbuje nerovnováha medzi týmito svalovými partiami. Svalová nerovnováha môže následne viesť až k bolestiam chrbta a zraneniam kolien.
  4. Počas cvičenia drepov dostane zabrať aj stred vášho tela (core) pretože bude musieť pomáhať pri dvíhaní činky. Výsledkom však budú krajšie brušné svaly a štíhlejší pás.
  5. Vzhľadom k tomu, že leg press stroj vás v podstate núti byť v určitej pozícii, budete len veľmi málo zapájať stabilizačné svaly. Naopak drepy vás nútia počas vykonávania cviku pracovať s veľkým počtom aj vnútorných stehenných svalov ako napríklad dlhým priťahovačom, krajčírskym svalom, štíhlym stehenným svalom (abduktormi, adduktormi) a stredným sedacím svalom (glute medius), čo napomáha k celkovému telesnému rozvoju a prevencií zranení.

Tak ako? Budete teraz viac využívať drep s činkou?

Bol tento článok zaujimávy? Povedzte o ňom svojim priateľom.

Naše ďalšie webstránky

Ako výhradný zástupca LifeFitness máme najširšiu ponuku zariadení pre komerčné fitness centrá

Navštíviť

Od roku 1992 prinášame novinky zo sveta fitness, bodybuildingu a zdravého životného štýlu

Navštíviť

Každý rok motivujeme a vyhlasujeme súťaž Do formy s Muscle&Fitness

Navštíviť

Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním / zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Ďalšie informácie).

Rozumiem