Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním / zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Ďalšie informácie Rozumiem

Ako si vybrať proteínové tyčinky?

Toľko proteínových tyčiniek a tak málo času – Ktorú z nich si vybrať?

Môžete ich mať kdekoľvek, sú ľahko použiteľné, lacné a skvelo chutia. Takže nie je divu, že proteínové tyčinky sú veľmi obľúbené medzi športovcami. Zároveň sú rýchlou pomocou v prípade diét a v prípade náhleho hladu kdekoľvek ste. Momentálne je na trhu neskutočne veľa rôznych proteínových tyčiniek a preto sme sa rozhodli napísať tento článok a porovnať tie najlepšie za vás.

Proteínove tyčinky

Obsah proteínov v tyčinke

Už ste unavení z miešavania proteínových nápojov? Vysoko proteínové tyčinky a hlavne srvátkové proteínové tyčinky sú skvelé pre tých, ktorí sa snažia budovať svalovú hmotu a zároveň znížiť množstvo telesného tuku. Vďaka vysokému obsahu bielkovín sa budete cítiť spokojní, ale nie najedení, ako pri jedle s vysokým obsahom bielkovín. Proteínové tyčinky by sme mohli rozdeliť podľa obsahu na tyčinky s nízkym obsahom proteínov (0-15g) , stredným množstvom proteínov (16g - 25g) a vysokým obsahom bielkovín (25g a viac). Odborníci odporúčajú denný príjem bielkovín v rozmedzí od 0.5 do 1.5g bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti.

Obsah sacharidov v tyčinke

Množstvo sacharidov v tyčinke je dôležité z pohľadu toho v akej časti prípravy sa nachádzate. Či sa snažíte držať v nízko kalorickej diéte, alebo máte pred sebou tvrdý a náročný tréning, kedy spálite stovky kalórií. Sacharidy (Cukry) slúžia zároveň ako bezprostredný zdroj energie a zdroj trvalej energie tým, že prispievajú k tvorbe glykogénu. Nízko energetické proteínové tyčinky označené ako Low Carb sú ideálne do diéty. Tyčinky so stredným až vysokým množstvom sacharidov sú zasa ideálne pre aktívnych ľudí a športovcov, ktorí potrebujú vysoko oktánové palivo pre rôzne športy ako napríklad cyklistika, beh, turistika a aktivity vytrvalostného typu. Proteínové tyčinky tak môžeme podľa obsahu sacharidov rozdeliť do štyroch kategórií: 0-20 gramov na tyčinku, 21-30 gramov na tyčinku , 31-40 gramov na tyčinku a 40+ gramov na tyčinku.

Celkové množstvo sacharidov na jednu tyčinku

Niektoré sacharidy zvyšujú hladinu krvného cukru a inzulínu, iné typy sacharidov nie. Čisté cukry, sú tie, ktoré ovplyvňujú hladinu cukru v krvi. Napríklad, cukor, med a glukóza zvyšujú hladinu cukru v krvi. Sacharidy z cukrového alkoholu ako maltitol alebo glycerín majú nízky obsah sacharidov, preto nemajú vplyv na hladinu cukru v krvi.

Ak hľadáte veľkú tyčinku s dobrou chuťou a pritom si chcete udržať stabilnú hladinu cukru v tele hľadajte proteínové tyčinky s nízkymi obsahom čistých sacharidov. Vybrať si môžete z tyčiniek s obsahom cukru medzi 1-5 gramov, 6-9 gramov alebo 10 a viac gramov.

Náhrada jedla

Proteínová tyčinka ako náhrada jedla je ideálne v prípade, že nemáte čas na pravidelné jedlo. Zvyčajne obsahujú viac ako 300 kalórií, a to najmenej 25 gramov bielkovín 30 gramov sacharidov plus vitamíny a minerály.

Energetické tyčinky a Snacky  

Energetické tyčinky a mále snack bary sú výživné veľmi chutné alternatívy rôznych polotovarov. Majú tendenciu byť menšie, veľmi chutné a s vyšším obsahom sacharidov. Podľa rôznych teórií na každých 90 minút cvičenia budete potrebovať asi 40 gramov sacharidov a 10 gramov bielkovín.

Porovnali sme za vás známe proteínové tyčinky: 

Zobraziť porovnanie proteínových tyčiniek

Bol tento článok zaujímavý? Povedzte o ňom svojim priateľom

Bezpečný nákup

Sme v zozname overených e-shopov Presvedčte sa sami

© FIT PLUS s.r.o.
Hore