Cookies nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Používaním / zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Ďalšie informácie Rozumiem

Správne načasovanie výživových doplnkov

Môžete užívať veľa rôznych výživových doplnkov, ale iba s pomocou niektorých dosiahnete pozoruhodné účinky. Kvalitných doplnkov výživy nie je nikdy dosť a to najmä tých, ktoré pochádzajú zo skupiny proteínov, aminokyselín, alebo kreatínov.

Pred tréningom

Skôr ako začnete s tréningom, je šanca napumpovať telo potrebnými živinami, ktoré svaly potrebujú na svoj rast. Veľa športovcov berie predtréningovú suplementáciu na ľahkú váhu. Prečo však neotestovať látky, zacielené na ešte väčšie napumpovanie a stimuláciu, ktoré vás pomôžu tzv. nakopnúť?

Ukážeme si niekoľko osvedšených príkladov doplnkov výživy, ktoré naozaj rozpália vaše svaly, keď máte pocit že vám niečo chýba.

Kreatín (do 5g), vetvené aminokyseliny BCAA (najmenej 5g, z toho 3g leucínu), Nitrosigín (Arginín + inozín + kyselina kremičitá 1g), citrulín-malát alebo L-citrulín (najmenej 3g).

Po tréningu

Anabolické okno, kedy vyčerpané svaly očakávajú výživu v podobe kvalitných živín, nastáva bezprostredne po skončení tréningu (asi do pol hodiny po ňom).Vtedy musíte bezpodmienečne zastaviť devastáciu  svalovej hmoty, doplniť stratenú vodu, vypotené minerály a vrátiť svaly do stavu, vhodného pre nasledujúci rast. Preto doprajte vašim svalom nasledovné výživové doplnky.

Kreatín (do 5g), BCAA (najmenej 5g s obsahom 3g leucínu), kombináciu glutamín s alanínom (5g), proteín (20-30g).

Na raňajky

Práve ste sa prebrali z nočného spánku a vaše svaly sú hladné po kvalitných živinách. Teraz je na vás aby ste im dali čo potrebujú. Raňajky by preto mali obsahovať veľké množstvo bielkovín, ale aj sacharidy a trochu tuku. Môžete si pomôcť aj výživovými doplnkami a udržať tak svaly v neustálom raste.

Užívajte multivitamín, rybí olej, kĺbovú výživuproteínový koktail (20 - 30g)

Pre tréningom kardia

Mnohí kulturisti radi používajú na spaľovanie podkožného tuku kardio, ale boja čokoľvek prijať pred cvičením. To je veľký omyl! Práve kardio cvičenie potrebuje trochu rýchlich kalórií, z ktorých ešte dlhio po skončení čerpáte výhody. Keď budete pri kardiu cvičiť v strednom alebo vysokom tempe, zvýšite tým celkovú rýchlosť metabolizmu, čo vám pomôže k stimulácii telesnej energie a spalovaniu tukov. Nasledujúce doplnky výživy sú určené pre tých, ktorý chcú z kardia vyžmíchať naozaj maximum.

Kofein (do 20 mg), ATP (400mg), beta-alanín (1,6 – 2g).

Pred spaním

Keď idete spať uistite sa, že vaše telo má tolko živín kolko potrebuje. Spánok aspoň z časti slúži na regeneráciu organizmu. Preto rešpektujte procesy, prebiehajúce hlboko vo vnútri tela a ktoré znižujú otáčky vášho metabolizmu. Pred spaním preto nezabudnite najmä na doplnky výživy vhodné na regeneráciu organizmu a svalové prírastky.

Rybí olej, proteínový koktail (s obsahom kazeínu a, alebo rastlinné bielkoviny, 20 – 30g).

Bezpečný nákup

Sme v zozname overených e-shopov Presvedčte sa sami

© FIT PLUS s.r.o.
Hore